Na počátku prosince 2018 Škoda Auto představila v Tel Avivu nový model Škoda Scala a zveřejnila jednotlivé prvky vozu. Vy si je můžete přečíst právě v tomto článku. Pod článkem se můžete také podívat na prezentační video, které automobilka zveřejnila spolu se všemi informacemi o novém modelu.
Exteriér
Při pohledu na přední část vozu jistě zaujmou ostře řezané tvary a lehce agresivní vzhled trojúhelníkových světel, které podtrhují sportovnější vzezření. Na to, zda podpoří sportovní vzhled i sportovní výkony, si budeme muset ještě počkat. U vyššího stupně výbavy bude dostupné i prodloužené sklo pátých dveří, na kterém je umístěn nápis Škoda. U prvního modelu automobilky tak bude chybět na zádi logo, které nahradí právě zmíněný název. Zadní směrová světla jsou rozsvícena postupně od vnitřku k vnějšímu okraji. Tímto systémem je model Scala vybaven jako první vůz značky Škoda. I v základu by měl být vůz vybaven potkávacími LED světlomety. Dosud měla většina vozů v základu halogenové světlomety. Za příplatek pak jsou ve formě LED světla: dálková, Corner (přisvětlování do zatáček), odbočovací světla a zpětné světlo.
Pokud se podíváme na jednotlivé rozměry vozu, dostaneme se k celkové délce 4362 mm, šířce 1793 mm a výšce 1471 mm. Součinitel odporu vzduchu cx dosahuje úrovně 0,29.
Interiér
Jak jsme u vozů značky Škoda už zvyklí, zavazadlový prostor nabízí velké množství místa pro náklad. Konkrétně je k dispozici 467 litrů základního objemu. Při sklopení zadních sedaček se prostor zvětší až na 1410 litrů. Ve vyšších výbavových stupních bude dostupný i Virtuální kokpit, což znamená, že zmizí klasické budíky a nahradí je 10,25“ velký displej. Protože rozvor náprav dosahuje hodnoty 2649 mm, mělo by dle výrobce být dostatek místa i na zadních sedadlech. Jestli tomu tak bude, ukáže až reálné svezení.
Pohonné jednotky
Scala bude nabízet pět různých motorů. Základem bude litrový turbodmychadlem přeplňovaný agregát s výkonem 70 kW (95 koní) a točivým momentem 175 Nm. Druhou výkonovou alternativou litrového tříválce bude 75 kW (115 koní) s točivým momentem 200 Nm. Čtyřválcová pohonná jednotka nesoucí označení 1,5 TSI poskytující výkon 110 kW (150 koní) s točivým momentem 250 Nm bude vrcholem nabídky pro tento model. Dieselový čtyřválcový agregát o objemu 1,6 litru disponuje výkonem 85 kW (115 koní) a maximálním točivým momentem 250 Nm. Díky filtru pevných částic a vstřikování AdBlue je splněna emisní norma Euro 6d-TEMP. Je pravděpodobné, že u nás bude o tento motor zájem díky své úspornosti a díky vyššímu objemu i vyšší odolnosti. Až reálné prodeje ukáží, který motor bude preferován. Posledním a nejslabším motorem bude litrový G-TEC s výkonem 66 kW (90 koní). Točivý moment pak poskytuje 145 Nm. Uvedená pohonná jednotka pracuje se stlačeným zemním plynem, díky čemuž je její provoz levnější a ekologičtější. Zajímavé by určitě bylo využití CNG v motoru s vyšším objemem, jak se plánuje do konceptu Vision X. Kromě nejslabšího litrového motoru (ten je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou) bude dostupná buď šestistupňová manuální, nebo sedmistupňová automatická převodovka.